dimarts, 8 de juliol del 2008

El clientelisme del Tripartit a l' Administració catalana

La Generalitat de Catalunya s' ha convertit en una administració clientelar i al servei del Tripartit.
Només cal veure les dades i preguntar-se si fan falta tants alts càrrecs : incrementen en un 58% els alts càrrecs des del 2003 (n'hi havien 149 i ara n' hi ha 236).
La Generalitat de Catalunya s' ha convertit en una administració engreixada en el seu conjunt :
- Els alts càrrecs i eventuals creixen en nombre i en retribució :
  • increment dels eventuals en un 42 %.
  • increment dels administratius en un 39 %.
  • increment dels laborals en un 32 %.
  • increment de sou mínim igual al del personal funcionari (l' any 2003 creixement de sou era entre un 2-3 %).

- També una administració clientelar que comet il.legalitats :

  • 344 interins ocupant llocs de comandament funcionarial.
  • 847 persones relegades del seu lloc de treball quan havien guanyat la plaça per mèrits.
  • 75 denúncies per mobbing contra la Generalitat.

- Fals personal de reforç :

  • De 500 contractats temporals per a programes concrets el 2003 passem a 7.629 en l' actualitat.

- Igualment les empreses públiques s' engreixen. S' incrementa el personal, els sous i es blinden els contractes :

  • 10.423 persones més des del 2003.
  • Increment d' un 21'2 % de la despesa de personal (inflació a part).

És evident, que el Tripartit és una bona maquinària de col.locació familiar, d' amics i presentats. Els socialistes, quan eren a l' oposició en època del President Pujol, criticaven el nombre d' alts càrrecs. Ara, els socialistes tenen amnèsia i enlloc d' intentar racionalitzar l' administració i estalviar milions i milions d' euros, es dediquen a entronar tot aquell/a que es declara "amic del carrer Nicaragua ".

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Qui millor va practicar el clientelisme en va ser el seu inventor,i de ben segur que saps a qui em refereixo, si al President Pujol. Això ho va practicar i ho va escampar arreu, els convergents ara sóu els menys indicats per denunciar pràctique que vareu crear, potenciar i en vareu fer segell de denominació d'origen (sector negocis).

Anònim ha dit...

Qui millor va practicar el clientelisme en va ser el seu inventor,i de ben segur que saps a qui em refereixo, si al President Pujol. Això ho va practicar i ho va escampar arreu, els convergents ara sóu els menys indicats per denunciar pràctique que vareu crear, potenciar i en vareu fer segell de denominació d'origen (sector negocis).

Alba Serra ha dit...

Hola de nou Albert,

gràcies de nou pel comentari. És probable que el clientelisme en l' època Pujol prevalgués. Ho desconec però el que sí que sé és que durant 23 anys els governs de l' oposició van triturar a CiU, i molt especialment, al President Pujol per situar a gent propera a càrrecs. També van denunciar que hi havia massa alts càrrecs, que si cobraven molt, etc.

I avui, quan et fan saber l' augment d' alts càrrecs i veus tanta incompetència, et sulfures. Almenys si amb l' augment la cosa funcionés millor doncs callaríem però no és el cas.

Certament, hi deu haver incompetència a tots els partits quan governen, certament,però et puc assegurar que hi ha molts departaments on la incompetència és molt gran.

El que estar clar és que la funció pública i aquest sistema de col.locació a tort i a dret no és bona. La funció pública li cal una profunda renovació i control i no cal ser amic o conegut perquè et col.loquin. Hauria de prevaldre la competència, l' eficiència i no col.locar a l' amic que no en té ni idea d' un tema però almenys tindrem el departament nostre.

Bé, el meu post denunciava l' escàndol de col.locació del Tripartit. Els números són reals no me'ls he inventat.

Una estona ja en parlarem.

Una abraçada,

Alba Serra.

Feliç Sant Jordi, 2020

 Sant Jordi 2020 Un Sant Jordi molt diferent dels viscuts fins avui. Un Sant Jordi impensable fins fa dos mesos. Un Sant Jordi de confi...